ЕСО 500
Страница 1 от 1
ЕСО 500
ЕСО 500 куб.см. е специален пистов състезателен мотоциклет за дъртракови състезания (спийдуей). Снабден е с извънредно мощен и пъргав четиритактов едноцилиндров двигател. Диаметърът на цилиндъра му е 88 мм, ходът на буталото - 82 мм, компресионно отношение - 1:14, а мощността - 48 к.с. при 8000 об/мин. За гориво се използва чист алкохол, а за мазане - рициново масло. Карбураторът е спедиален, с жигльор с много голяма пропускателна способност - 800-1200. Пистовите мотоциклети ЕСО са се снабдявали с едно- или двускоростна кутия. Съгласно правилника за този вид състезания мотоциклетът няма никакви спирачки, като спирането се осъществява само от съпротивлението, което оказва компресията на двигателя.
Няколко реда и за същността на състезанията по спийдуей.
Тези състезания се провеждат на специални писти, образувани от два полукръга, краищата на които са съединени с два прави участъка без наклон по завоите (без виражи). Платното на пистата трябва да бъде настлано със сгурия, подравнена, но не трамбована. За да не се вдига прах, пистата се полива с вода. Широчината на пистата трябва да бъде не по-малка от 9 м в правите участъци и 12 м на завоите, а дължината - до 400 м.
При преминаването на завоите центробежната сила на мотоциклета и мотоциклетиста се преодолява от наклоненото положение на мотоциклетиста и особения вид езда.
За да имат добра ускоротелна способност, тези мотоциклети са снабдени с много мощни и пъргави 4т двигатели, обикновено 500 куб. см., които употребяват за гориво алкохол (метилов или етилов спирт). За да бъдат по-леки и удобни за манипулиране, обикновено нямат скоростна кутия. Резервоарът, рамката, изобщо всички части са максимално олекотени.
Тъй като на пистата не се налагат чести спирания, а и теренът и условията на състезанието не позволяват, тези мотоциклети нямат спирачки, като спирането се осъществява само от спирачното действие на двигателя.
https://www.youtube.com/watch?v=9Cc7aTZT1tA&feature=related
Други спийдуей мотоциклети
JAP 500
Мотоциклетът JAP 500 е английско производство. Двигателят му е едноцилиндров 4т. Диаметърът н ацилиндъра е 80 мм, ходът на буталото - 99 мм, компресионното отношение - 1:14, мощност - 43 к.с. при 7800 об/мин.
Подобен е и мотоциклета FIS 500, който се изработва в Полша
http://www.cybermotorcycle.com/archives/speedwaybikes/fis.htm
Няколко реда и за същността на състезанията по спийдуей.
Тези състезания се провеждат на специални писти, образувани от два полукръга, краищата на които са съединени с два прави участъка без наклон по завоите (без виражи). Платното на пистата трябва да бъде настлано със сгурия, подравнена, но не трамбована. За да не се вдига прах, пистата се полива с вода. Широчината на пистата трябва да бъде не по-малка от 9 м в правите участъци и 12 м на завоите, а дължината - до 400 м.
При преминаването на завоите центробежната сила на мотоциклета и мотоциклетиста се преодолява от наклоненото положение на мотоциклетиста и особения вид езда.
За да имат добра ускоротелна способност, тези мотоциклети са снабдени с много мощни и пъргави 4т двигатели, обикновено 500 куб. см., които употребяват за гориво алкохол (метилов или етилов спирт). За да бъдат по-леки и удобни за манипулиране, обикновено нямат скоростна кутия. Резервоарът, рамката, изобщо всички части са максимално олекотени.
Тъй като на пистата не се налагат чести спирания, а и теренът и условията на състезанието не позволяват, тези мотоциклети нямат спирачки, като спирането се осъществява само от спирачното действие на двигателя.
https://www.youtube.com/watch?v=9Cc7aTZT1tA&feature=related
Други спийдуей мотоциклети
JAP 500
Мотоциклетът JAP 500 е английско производство. Двигателят му е едноцилиндров 4т. Диаметърът н ацилиндъра е 80 мм, ходът на буталото - 99 мм, компресионното отношение - 1:14, мощност - 43 к.с. при 7800 об/мин.
Подобен е и мотоциклета FIS 500, който се изработва в Полша
http://www.cybermotorcycle.com/archives/speedwaybikes/fis.htm
xyligan_s_balkan- Брой мнения : 149
Join date : 05.05.2009
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|