Форум за социалистическите мотоциклети
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

5 posters

Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  shlosera Нед Юни 14, 2009 5:49 am

Колеги споделете за какво най-вече трябва да се гледа като се купува мотор? Аз лично мога да карам мотор, но щом стане въпрос за ремонти съм доста бос в областта Very Happy
Надявам се всеки ще сподели за различните марки ретро мотори какво горе долу да гледаме.
shlosera
shlosera

Брой мнения : 19
Join date : 25.05.2009
Age : 32

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty Re: За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  xyligan_s_balkan Нед Юни 14, 2009 9:57 am

Най-напред трябва подробно да се прегледа външното състояние на мотоциклета (то се набива най-много при пръв поглед): годност и състояние на гумите, рамката, резервоара, предната и задната вилка, седлата, калниците, боята и т.н.
След външния преглед двигателя се пуска в ход, като преди това се проверява компресията му чрез превъртане с педала на пусковия механизъм. Оставя се двигателят да работи на място около 1-2 мин, като се следи работата му в студено състояние и след като позагрее. Ако двигателя е с износено бутало, при студен двигател той "чука", което постепенно изчезва със загряване на двигателя и на буталото. Ако има луфт в буталния болт, се чува едно подрънкване близо до главата. Износените сегменти също издават характерен звук. Ако биелния лагер в петата на биелата е износен се чува "виене" в картера.
След като загрее до нормалната си работна температура, двигателят се спира и се проверява пак компресията му.
Като се прегледа и прослуша двигателят, се преглеждат предавателните органи - верига, зъбни колела на вторичното предаване, изправността на предното и задното колело и лагерите им, състоянието на ел. уредба на мотоциклета, предните и задните амортисьори и т.н.
След това чак може да се изпробват в движение работата на двигателя и ускорителната му способност, работата на съединителя и скоростната кутия (лесно превключване, наличие на задръжки, шумове и др.), комтролно измерителните уреди и т. н. След изминаването на 10-15 км път мотоциклетът се спира и се проверява загряването на цилиндъра, главата, картера на двигателя, скоростната кутия, кутията на главното предаване (ако има такава), проверява се дали не е протекло или избило масло от двигателя, скоростната кутия, телескопите и др.
Окончателното решение за закупуването на мотоциклета се определя от цената и горните показатели. Важен е и въпросът по какви причини досегашния собственик иска да се раздели с мотора си, както и при какви условия е бил съхраняван и поддържан.
В днешно време обаче трудно се намират по-запазени ретро мотори, така че някои "нередности" биха се пренебрегнали, стига купувача да е мераклия да се позанимава малко с мотоциклета след купуването му.
xyligan_s_balkan
xyligan_s_balkan

Брой мнения : 149
Join date : 05.05.2009

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty Re: За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  nsskds Вто Юни 30, 2009 10:14 am

Много общо казано. Всеки мотор си има особености които издават това как е експлоатиран от предишния собственик. Тъй като опита ми се ограничава предимно с немските машини и по-точно ETZ ще ти кажа какво знам. За другите марки ще се изкажат колегите.
Моето мнение, че мотора е много непретенциозен и не създава проблеми. Не ме е оставял на пътя(20годишен опит и два ETZ-150 и едно 251за малко(доста гори в градски условия)). Правя му редовна профилактика и го държа в перфектно състояние. Попаднеш ли на такъв ще е добре. Иначе при избор на такъв Хулиганчето е написал какво да гледаш, но за ETZ погледни отпред мотора и виж как му стой двигателя. Много често или при почти всички планките за рамата, държащи двигателя са усукани и той стой извит на дясно по посока на движението. Това се поправя, но ако не е направено на време се износват зъбчатите и веригата, дори води до прескачане, падане и чупене на предпазителя на задната зъбчатка(пластмасовия). Другите известни проблеми са един вид „Детски болести”(лесен ремонт и нескъпи части). Друго което не е за подценяване – каплите. По-меки са и виж дали не са криви. Това е и показателно за по-предишната експлоатация на мотора .
За двигателя. Освен вече казаното, специално за MZ-тата при рязко подаване на газ слушай докато падат оборотите. При разбит колянов вал се чува едно специфично дрънчене. Същия звук е характерен и за другите двигатели на IFA(вартбург, трабант и симсон). Не знам за другите марки как е. Друго не се сещам. Пък и си иска късмет за да попаднеш на точния за теб мотор.
Също така може да събереш информация и от другите форуми за избраната от теб машина.

В подкрепа на думите ми: http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=15276.0
Пък и съм направи проверка по форумите. Виж по колко въпроса за някакъв проблем при ETZ ще намериш и колко за другите.

PS: Хулиганче, много ми е интересно как ти изглежда машината. Качи снимки за да и се порадваме. Не питам какво караш, то се подразбира от ника ти.
nsskds
nsskds

Брой мнения : 93
Join date : 15.06.2009
Местожителство : Варна

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty Re: За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  xyligan_s_balkan Вто Юни 30, 2009 10:24 am

В момента си реставрирам Балкана и искам да запазя събитията за накрая Smile Снимки ще има доста. Много време и най-вече средства ми отнема, но съм се зарекъл да го направя както е бил през 1963 година, че защо не и по-добър. Нуждая се обаче от никелиран ауспух, ако не намеря ще никелирам моя, но ще ми излезе доста по-солено. Иначе имам още 4 балкана, двата от които са по-скоро донори и събирани оттук оттам, единия си го карам като съм си на село. Следващата седмица излизам за 3 седмици в отпуска, така че мога само него да снимам, а също работих и върху един проект - Балкан 250 чопър, но го замразих до завършването на реставрацията на другия. Имам също и Симсон СР-2 и Ява Бабета.
xyligan_s_balkan
xyligan_s_balkan

Брой мнения : 149
Join date : 05.05.2009

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty Re: За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  nalis Пон Фев 27, 2012 9:53 am

Колеги ,как се проверява компресията на мотопед ендуро 50 куб. ако има значение?
А как да разбера кога сегментите са износени?
Защо ми цапа свеща постоянно?
И мотора като е студен пали на бутане и като загрее на манивела.Центровката ми е в ред,но няма компресия ли?
Ауспуха ,ми е самоделка някаква тръба там.Като запаля мотора на манивела се форсира и като е студен или загрее изгасва.

nalis

Брой мнения : 12
Join date : 02.11.2011

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty копувам част

Писане  simeon hristov Пон Юни 18, 2012 11:52 pm

от скоро имам балкан-50 но ъстанових 4е един болт които помага сменянето на скорости е упасан и лесно се вади болта е двуглав и стои над скоростния лост Smile ако накои има такав да ми пи6е на сskype: brock747 cyclops

simeon hristov

Брой мнения : 1
Join date : 18.06.2012

Върнете се в началото Go down

За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори? Empty Re: За какво да гледаме и внимаваме като купуваме мотори?

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите