Форум за социалистическите мотоциклети
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Модели мотоциклети MZ ES 125; ES 150; ES 175/1; ES 250/1; и ES300

Go down

Модели мотоциклети MZ ES 125; ES 150; ES 175/1; ES 250/1; и ES300 Empty Модели мотоциклети MZ ES 125; ES 150; ES 175/1; ES 250/1; и ES300

Писане  xyligan_s_balkan Пон Май 11, 2009 3:51 am

Мотоциклетите MZ са производство на мотоциклетния завод MZ в гр. Чопау - ГДР. Всички модели MZ са снабдени с едноцилиндров двутактов двигател. Двигателят е изработен заедно със скоростната кутия в един общ блок. Двигателят работи с възвратно продухване. Цилиндърът на двигателя е алуминиев и е отлят върху риза от специален чугун за по-добър топлообмен.
Характерна особеност на мотоциклета MZ е, че съединителят е поставен на лявата шийка на коляновия вал, а не на главния скоростен вал и се регулира през малка капачка на левия капак на картера. Първичното предаване се осъществява чрез две непосредствено зацепени зъбни колела. Скоростите са 4 и се сменят крачно.
За обогатяване на гориво-въздушната смес при студен двигател в ход и за улесняване на потеглянето със студен двигател карбураторът е снабден със специален шибър. Този шибър се командва от лостче, поставено от дясната страна на кормилото. Чрез затваряне на шибъра се обогатява гориво-въздушната смес, а при отваряне - ГВС става нормална . Обикновено двигателят трябва да работи с напълно отворен шибър.
Въздухопречиствателят е поставен под седлото, като за намаляване шума от всмуквания въздух е направен специален шумозаглушител.
Моментът за запалване се регулира автоматично от центробежен регулатор.
Препоръчително е било използваният бензин да бъде с октаново число най-малко 78 и да се смеси със специално легирано масло за двутактови двигатели в съотношение 33:1. Тъй като в началото на 60-те години такъв тип масла не се внасят в България, те са били замествани от родните мотористи с така наречените "авиомасла" "МС" или "МК". При тази конфигурация съотношението е 25:1.
Електроинсталацията на MZ ES се захранва от шестволтова плоска акумулаторна батерия. Фаровете при при всички мотоциклети от серията ES са неподвижно позиционирани в правоъгълен обтекател и не следват хода на кормилото при завой. Тяхната допълнителна настройка наляво, надясно нагоре или надолу се регулира с развиването на едно болтче.
В основата на мотоциклета стои затворена профилна рама, която е затворена и незаварена, за постигане на максимално редуциране на напрежението. Задната част от рамата - носача за седалките и стойката са излети от магнезиева сплав
Предната вилка на мотоциклета е чупеща се, също изработена от магнезиева сплав с маслени амортисьори, които дават ход на предното колело от 150 мм. Задната е също чупеща се, с маслени амортисьори с ход 100 мм, които могат да се регулират на "твърдо" и "меко" положение в зависимост от терена и натоварването.
Задвижването на задното колело се осъществява посредством ролкова верига, поставена в гумени предпазители, които я защитават от замърсяване и износване. Гуменото каре за силово предаване и задвижващия механизъм на скоростомера, разположени на задното колело са покрити с пластмасови капаци, които ги предпазват от замърсяване и влага.
Един любопитен момент от цялостната конструкция на мотоциклета е така наречената "секретна ключалка" против кражба, която е "скрита" в горния край на вилката, непосредствено над десния амортисьор. По този повод в книжката с инструкции е напомнено, че "двата ключа на секретната ключалка не бива да се поставят в гривната за ключовете".
Мотоциклетите MZ са се доставяли по избор с две отделни седла или с едно коза-седло. Мотоциклетите MZ са се работили още като спортно-състезателни мотоциклети за многодневни състезания. С такива мотоциклети състезателите на ГДР печелят няколко пъти световните шестдневни състезания

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

MZ ES 125 MZ ES 150 MZ ES 175 MZ ES 250

Година на производство 1956 - 1972
Работен обем 123 куб.см 143 куб.см 173 куб. см 250 куб.см
Степен на сгъстяване 9:1 9:1 9:1 7:1
Максимална мощност 8,5 к.с./5500 об/м 10 к.с./5500 об/м 10,25 к.с./5500об/м 12,5 к.с./5000 об/м
Максимална скорост 90 км/ч 95 км/ч 95 км/ч 105 км/ч
Диаметър/ход на буталото 58/52 мм 58/56 мм 70/65 мм
Размер на гумите 3,00 х 18 3,00 х 18 3,25 х 16

MZ ES 125
http://www.savonkonepyorailijat.net/galleria/museokatsastetut/images/MZ%20ES125%20-63.jpg
http://www.motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/MZ_ES_125.jpg
MZ ES 150
http://farm3.static.flickr.com/2266/2398483064_6854cf5a0d.jpg
http://www.vennbahn-buecherei.de/mzklassiker/bilder/geschi/es150_0.jpeg
MZ ES 175
http://digilander.libero.it/cuoccimix/mz-es175.jpg
http://www.motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/MZ_ES175.jpg
MZ ES 250
http://farm3.static.flickr.com/2267/2388878259_691c03e7be.jpg
http://www.vennbahn-buecherei.de/mzklassiker/bilder/geschi/es250_2.jpg
MZ ES 300
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7143/es2501foto.jpg
http://www.honecker-harley.de/img/MZ-ES-250.jpg
xyligan_s_balkan
xyligan_s_balkan

Брой мнения : 149
Join date : 05.05.2009

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите